tisdag 19 juli 2011

Secondhand forever..?




Det kan ju inte undgått någon att det är poppis med loppis?
Jag har några tankar angående loppis och secondhand. Har blivit fascinerad av vissa bloggar där de i princip bara köper de kläder de behöver på loppis.
1 år av secondhandliving, funkar det?
Det borde det ju göra, eller?
Vad jag tror att just jag skulle klara mig utan är nog nyinköpta/nyproducerade kläder från butiker.
det är väl ytterplagg som jag kanske skulle ha lite problem med att hitta har jag fått för mig. (Och nu efterhand grämer jag mig lite över hur mycket och vilka saker jag slängt. I mina tankar finns en stor skoteroverall vilken skulle ha passat ypperligt som köroverall under smällkalla vinter...)
Trosor, sockar, kallingar och bh-ar vill jag inte köpa secondhand... Och jag hoppas att jag slipper förklara varför ;)
Min karl har ett minimalt klädkonto, så han skiter jag i under detta experiment.
Barnen då?
Där tycker jag att det borde fungera nästan totalt också...
Har jag lite att göra?
Nepp! :)
Har från början inte ens ett stort klädkonto. Förutom vid skolstart, vinterkläder och sommar...
Fr.o.m. nu ska jag gladeligen hålla koll på förbrukningen i klädesväg. Ska bli intressant, för mig i alla fall :D
Har gjort reklam för denna blogg tidigare, men gör det igen.
Blir fascinerad!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, funderat över hur mycket jag egentligen köper på second hand, och det är mycket!!! Plus att åtminstonde dottern ärvt mycket av sina kläder...så det är inte mycket jag köper nytt. Till mig själv då, och så håller jag med om trosor osv.. Ja, det är värt att tänka på.

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att du kommer bli förvånad över hur mycket som går att hitta på second hand! Snart har jag och min syster inte handlat något nytt på ett helt år, och vi pratade om det igår att man blir mer kreativ och hittar det blir bara roligt, det har inte varit många ggr det har varit jobbigt för oss med detta projektet! Kanske är det du som ska ta över stafettpinnen 1a september när vårat år tagit slut! Du tänkte lite på underkläder och så. När man börja använda det man redan har och handlar mycket på second hand kommer du märka att det blir pengar över (förhoppningsvis hehe...) då kan man investera i lite dyrare, men bättre kvalite underkläder som kanske är gjort utav organiskt odlat bomull eller är fairtrade. Roligt att du gillar bloggen och håll utkik för snart börja vi igen efter sommar uppehållet :)

    SvaraRadera