torsdag 5 augusti 2010

Att förnya sig...


Eller nja, inte riktigt förnya sig så att det är helt otroligt, men litegrann.
Jag brukar vara ganska duktig på att skriva matsedel för varje vecka. Tycker det är skönt att kunna ha en matsedel att gå efter när man handlar och dessutom slippa grubbla hela vecka på vad man ska tillaga.
Tycker dessutom att biblioteket är ett himla bra ställe!
Att man kan ha sån tur att få låna hem receptböcker och att barnen kan springa en runda på barnavdelningen och roffa åt sig nya fina sagoböcker som vi kan läsa om kvällarna.
Har införskaffat en anteckningsbok där jag skriver ner recept som jag faktiskt tror att jag kommer ha användning av. (Inte de där som tar tre timmar att göra med en hel massa ingredienser som jag inte har en aning om vad det är)... Utan jag menar, de som verkar vara goda och någorlunda normala enligt min mening. Har en tendens att köra samma mat vecka fter vecka, tråkigt!
Och vad gjorde jag för spännande och nytt idag då... Jooo,
Potatis och purjolökssoppa! :)
(Jag har faktiskt aldrig gjort en sån soppa, den blev riktigt god och var riktigt busenkel).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar