söndag 29 augusti 2010

Loppis, auktion och gamla minnen

Hittade en tallrikshyllapå en loppis. Har kikat runt på bloggar och känt att jag bara måste få tag en sådan, och helt plötsligt finns den mitt mellan ögonen :)

Dessa burkar var på samma auktion som skolplanschen. Jättefina och nötta. Den som står längst bort kan jag just så pass tyda texten på.

Muggen är också och sliten och underbar. Men den är mer än bara det...
Jag minns så väl när min mamma tog kaffe i denna kopp, en knäckebrödsmörgås med kaviar på, tidiga sommarmornar. Det låter kanske konstigt, men jag minns den doften så väl...



Idag blev det en morgonpromenad i pissregnet. Det har verkligen regnat konstant hela dagen, men bara så där lagomt "finregn". Fattar inte hur extremt tungt den kan vara ibland med motion. 8 km kändes denna gång som 8 mil... Det kanske var vädret som gjorde det? Eller så kanske jag får skylla på potatisplockning i dryga 4 timmar igår, det tog på kan jag säga!

Tänkte bara, om jag skriver här att jag sätter kroppen i lite pina då och då, så kanske jag blir peppad till fortsättning! :)

1 kommentar:

  1. Vilken toppenfin tallrikshylla! :) På vilken vägg hamnade den?
    Visst ses väl vi och Simone imorgon hemma hos dig? Eller har jag missat något? :) Kram

    SvaraRadera