onsdag 9 mars 2011

Vattkoppor och kiss(e)miss

Idag fick jag en liten överraskning när jag märkte ett par blemmor på min yngsta dotter, på ryggen. Tja, jag tänkte inte på det så noga... Det gick en timme eller två, och det poppar upp i skallen att det kanske kan vara VÅR tur nu, vattkopppor. Ringer syrran och beskriver utseendet på blemmorna.
- Men GRATTIS! Ni är med vattkoppor, säger hon.
Jaha, vad ska man säga..? Jag är faktiskt riktigt nöjd att de tar itu med detta när de inte är äldre än 10 år. Det sägs ju vara värre när de blir äldre. Det är bara att se till att det finns tillräckligt med klådastillande salva hemma och alvedon. Samt många roliga sagor,filmer och spel :)


Det med kissmissen av vår kissEmiss. Mmm, jag älskar vår katt, mycket. Men inte när hon tar en garderob som toalett! Kattpink stinker ju värre än värst och idag blev övervåningen sanerad. Blä!

Morgondagen:

- Resa till Umeå, en utredning angående cancern i släkten skall kollas upp. Blandade känslor inför detta... Har alltid varit säker på min sak, att jag vill veta hur stor chans det är för min del... Men nu vet jag inte. Mycket känslor angående detta... Jag önskar att jag kunde ta med mig ett sällskap, men jag har inte ens frågat någon.

- Ska ta reda på adressen till Ohlssons tyger i Umeå :) Och ta mig en titt! Skoj.

- Andra saker ska också kollas upp, roliga saker ;)


Höres!

2 kommentarer:

  1. Åh, vattkoppor, det vill vi ha! ;) Konstig sak att skriva, men vi vill gärna göra bort det när W är så liten som möjligt, precis som ni :)
    Skulle passa bra nu när Daniel ändå är hemmavid på dagarna dessutom, så vi slipper karensdagar.
    Hoppas "lillan" slipper få så många koppor, utan kommer lindrigt undan!

    SvaraRadera
  2. Lycka till imorgon, det kommer att gå bra.

    Angående Ohlssons, så finns det ju 2 stycken i Umeå. Ett inne i stan och ett ute på Ersboda, brukar faktiskt ha lite olika tyger.

    Kram på dig

    SvaraRadera