torsdag 31 mars 2011

Hittat den rätte!

I form av blommor...

När jag var på en mataffär på samhället förra veckan snubblade jag över vårlökar som personalen höll på att plocka fram. Jag har rensat bort de gamla blommorna som funnits i år och dagar i våra rabbater, less på dem!

Och förra sommaren var det väldigt tom på dessa ställen medan jag grubblade på vad jag skulle tänka mig vilja ha.

Kom fram till att pioner är dunderfina, och hade även turen att få en del av en pionplanta. Men har läst att den kan envisas med att inte blomma på några år. Men det kan jag ta :)

Men nu tillbaka till vårlökarna!



Det ska även planteras ranunkler i blandade färger. Tror det blir bra. Ska bli väldigt intressant i alla fall. De stackarna måste dock grävas upp innan vintern så att de inte fryser ihjälp.

Men det kan jag också ta :)

Har mer planer för min trädgård också...

2 kommentarer:

  1. Blir säkert toppensnyggt!
    Skriv gärna mer om trädgårdsplanerna sedan :)
    Har fått ett infall själv att jag ska pyssla och dona. Tyvärr saknar jag dina gröna fingrar... Har dock köpt två fröpåsar och provsått idag. Spännande!

    SvaraRadera
  2. Ranunkler skrivs nu upp på min lista med! Tack för tipset! / Linda

    SvaraRadera