fredag 1 april 2011

Ranunkel


Var om på den lokala blomsterbutiken. Det var nog meningen...

Just innanför dörren stod det en hel dröj med... Ranunklar! Underbart, jag kunde inte vänta tills snön hade smält och jag kunde peta ned mina vårlökar i jorden. En vit, fin, helt underbart blomma fick hänga med hem.

Hittade inte någon lämplig kruka till den eftersom innerkrukan var för hög så fick jag lov att improvisera... Tada! Med lite gammalt tidningspapper vid kanten så blev det riktigt bra.



Jo! En grej till! Att enkla fiskpinnar och hemmagjort mos kan vara så himmelskt gott. Att det dessutom är euroshoppers fiskpinnar blir jag faktiskt lite förvånad över. Men de är supergoda!


Hemmagjort mos: Kokta potäter, en klick smör, en skvätt mjölk och en nypa salt ;) Perrfa!

Imorgon ska vi till stan om inget annat dyker upp. Vi ska kika på riktigt trevliga saker... Ska skriva om det framöver ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar