söndag 17 april 2011

Från bröllop till kamp mellan liv och död...

Jag brukar inte ha ett endaste uns intresse av idrott på tv. Tycker det är otroligt uttråkande. Jag kan titta på trav ibland, men tycker det ska vara live, så är det som bäst.


För någon vecka sedan fastnade jag däremot på tv 4 sport. The zone FC.

Och vid första anblick fick jag en gladiatorkänsla över det hela, vilket jag inte gillar alls. Men jag fortsatte att titta trots allt och fastnade totalt.

Vet inte varför. Kanske fascination för all stryk som en människa kan ta, och ge.

Eller kort och gott en lite sen 30-års kris ;)


Oftast var matchen över på en minut. Men en match tog tre ronder innan den var över.Det är visst en svensk som är totalt grym på det han gör... Mats Nilsson.


Jag känner ofta en frustration över hur perfekt allt ska vara i livet. Människor tävlar om hur dyra bilar de har, tjusiga hus, snofsiga kläder och perfekt utseende. Jag slår bakut ibland och saknar gamla bilar, orenoverade hus, kläder som har funktion istället för utseende för sig. Ja, kort och gott någon som jag. Och visst är det då konstigt att jag inte kan stå för det jag har i alla situationer. Att man alltid ska vara mer än vad man är. Varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar