söndag 3 april 2011

Golvlister

Idag var familjen till min far, ingen längre sträcka då det endast är 200 m mellan våra hus. (Men det är skog mellan, så vi slipper se varandra jämt ;) Pappa håller på att bygga på övervåningen i deras gamla hus. Och det blir ljust, fint och riktigt mysigt gammeldags. Ser deras golvlister som är lite bredare än vanliga. Och som en kompis sa för ett tag sedan: " Men ska inte in till andra som håller på att bygga om, tapetsera, måla eller köpt nya möbler... Men blir så sugen själv" Men nu när jag söker på fina lister så hittar jag inga alls, typiskt! Det som är bra är att företaget som tillverkar dessa fina lister ligger bara 2 mil från oss. Det är dessutom där jag brukar hämta spån till pållarna. Så nästa sväng dit så ska jag höra mig för om priset :)

Igår när vi var till stan så inhandlade jag en rulle (ja, en rulle) av easy cover. Ni vet, sådan där tapet som ska täcka ojämnheter. Jag skulle vilja testa denna i barnens rum. Någon som provad denna easy cover? Om den verkligen fungerar.
En annan sak jag skulle vilja testa är Lady (målarfärgen). Även denna i barnens rum. Jag minns första gången jag såg denna reklamfilm. Jag trodde det var ett skämt! Tyckte den var lite VÄL fjantig :) Gorgeous! Gorgeous! Gorgeous!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar