onsdag 20 april 2011

Svordomsramsa




skulle jag ha skrivit, men gör inte det för att jag försöker vara väluppfostrad.



Pålle har inte varit sig lik de senaste dagarna. Har han inte galloperat som ett tok (vilket han inte brukar göra), saktat in, varit långsam och inte känts taggat alls. Idag såg jag varför...


Han har skadat sig på vänster bakkota. Rejält svullen. Det syns på honom att han är besvärad av det.





Blä!




Varför? Vägarna där vi bor är otroligt ojämna och slaskiga. Han har broddar kvar eftersom det inte har tinat bort all snö och is överallt. Jag har förmodligen pressat honom lite väl mycket i snabbjobb.

Resultat: Lindat bakben.

Slutsats: Vila, åtminstone en vecka.





Jag saknar redan att fara ut.

1 kommentar:

  1. Nej så trist!! Både för dig och för Pålle! Hoppas han nu blir bättre efter en veckas vila!

    Glad Påsk på er förresten! Hörde ni skulle jobba i helgen - jag med!! Typiskt då det ser ut som det ska bli toppenväder ute!

    Symaskinen har jag haft klart nu! Hann tyvärr inte skicka den med yngre brodern i tisdags, då jag var på jobbet då han kikade förbi här!

    KRAM Linda

    SvaraRadera