tisdag 11 januari 2011

Fy f-n vad jag é bra!

Får man skriva så? Jag menar med tanke på jantelagen?
Idag så gör jag det i alla fall!

Måste bara få skryta upp mig lite ;)
Idag fick jag en förfrågan, eller förfrågan och förfrågan var det nog inte heller. Sköterska på boendet jag arbetar på kom och frågade om någon undersköterska arbetade idag.
Jag, som har blivit mer och mer panikångest-Erika och hålla-andan-tills-jag-tuppar-av-erika de senaste åren tänkte: NEJ nej nej, inga prover får tas idag, nej nej nej.
Men människor pekade på mig... SKIT också!
Vad bra, sa sköterskan. Då får du ta ett blodprov på en boende.

Jag tog ett prov på en tant för ett år sedan. Men före det vet jag inte hur länge det var sedan jag tog prover, några år i alla fall.
Darrig, svettig, osäker, likblek I can go on for hours...

I DID IT! Ja, jag tuppade inte av alltså, utan jag klarade av att ta provet!
Jag halvsprang till sköterskan och gav henne en stor kram och hoppade några lyckoskutt.

Ibland behövs det något så enkelt och litet som ett blodprov för att en fjantig undersköterska ska få en kick :)

1 kommentar: