lördag 8 januari 2011

Nymålat!



Efter min semester fick jag en tallrikshylla av en arbetskollega. Superfin! Men, jag är ju som sagt inte den som är särskilt duktig på att avvakta eller vänta, tyvärr. Så jag hade redan hittat en under sommaren på secondhandaffären på byn.
Men skitsamma, jag tror denna kommer att passa i trappen upp till övervåningen. Ska prova med det i allafall.

Den lilla prylhyllan hittade jag också på byns loppis. 25 kronor tycker jag att det var värt. den ska få komma in till barnens rum.
Skulle vilja fixa till ungarnas rum, men det är så mycket annat vi pratat om att fixa till också, så jag vet inte riktigt var vi ska börja.

Är riktigt taggad till att skaffa några kuddar... Är dålig med att pynta med kuddar, har inga som pyntning överhuvudtaget. Eller skaffa och skaffa, jag vill sy av något fint tyg som ligger i mina gömmor och väntar. :)
Nu blir det mys med onga!

4 kommentarer:

  1. Kommer att bli superbra! Ja jag håller med, jag är urdålig på kuddar... skulle vilja ha några finingar i soffan men är alldeles för snål för att köpa dessa små dyra tygstycken!! Sedan när jag väl bestämt mig för att köpa nya så får jag sådan beslutsångest över vilken eller vilka jag ska ha när jag är i affären så det brukar sluta med att jag kommer hem - utan kuddar!! Jag är ju inte så duktig som dig att jag kan sy mina egna - men jag kanske skulle prova... har lite ideér faktiskt!

    Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har några prylhyllor. De är vackra både utan och med saker i. HAr varit sugen på tallrikshylla också, men har ingen vägg ledig någonstans.
    TAck för besök hos mig, välkommen åter!

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är som målar och står i :)
    Kuddfodralen jag gjorde till jul var riktigt enkla. Och det vill inte säga lite när någon som inte ens äger en symaskin (utan syr för hand) säger det :P
    Här är en länk till hur jag gjorde http://jennyshus.webblogg.se/2008/august/kuddfodralsbeskrivning.html
    Kanske inte modellen du är ute efter, men det finns säkert massor med med beskrivningar att googla fram :)

    SvaraRadera
  4. Kika in kiiromi.se, hon visar en variant av prylhylla som jag pratade om...

    Küss

    SvaraRadera