onsdag 12 januari 2011

Längtan till våren!




Fy fasen vad jag längtar till våren. Fy fasen vad jag längtar till våren. Fy fa..... Jaha, ni förstår?ok



Tycker att våren är det härligaste som finns. Den rena fräscha luften, allt blir nytt ute. Ett bra vårtecken från min sida är när jag en solig dag stannar upp och verkligen hör hur fåglarna kvittrar :)


Varje år tänker jag även, Å! nu ska jag komma ihåg och göra det här pysslet i tid och plantera det här i tid... osv. Men, jag brukar ju inte skriva upp sådant, så det blir som det blir. Det är härligt det med.


Men snart är det dags. Dags att förkultivera. I år ska jag faktiskt börja med tomaterna i februari, det tror jag blir bäst :) Oj, så spännande!

Och fler pallkragar/dörrkarmar skall ut i jorden.

I växthuset borde jag redan i höstas ha lagt ut ny jord...

Vi får se hur detta trädgårdsår kommer att bli. Roligt brukar det ju bli hur som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar