måndag 24 januari 2011

Tjocksockar

användes flitigt av mig, stor del av dygnet.
De nöts en hel del när jag springer ut till laggårn flera gånger per dag.

Men titta då vad jag har åstadkommit!
Och de är i ull, helt underbart varmt och skönt.




De blev faktiskt klar innan nyår, men än har jag inte fäst trådarna... Typiskt mig! Men min svärmor har också tendens på att vänta med att just fästa trådarna.

- Hur lång tid tar det? frågade sambon. 2 minuter!?
- Njaaa, ungefär... svarade jag.


På tal om njaa!

För något år sedan frågade min äldsta om vi inte mamma och pappa skulle gifta sig snart.

- Jamen då får du fråga pappa, sa jag. Det är faktiskt han som ska fråga mig.
- Jag HAR ju frågat pappa, säger hon med bestämd 5-års röst.
- Vad säger han då? undrar jag.
- Han säger ju bara NJAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! säger hon surt och stampar iväg.

Barn är underbara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar