onsdag 5 januari 2011

Julklapp och nyårslöften



Imorse klämde jag till och knölade ihop julen, nu var den slut för... öh, förra året!
Tycker det är underbart när man äntligen kan plocka bort julen, även om det är en härlig tid.
Det blev lite naket här och väldigt ljust, särskilt i köket eftersom det är så stort rum.

Ikväll hade vi äran att få besök av självaste seconhandmamman och hennes familj. Fick även en julklapp av henne. Hon ville att vi skulle ha en färgklick mitt i allt vårt vita :) Och mina tankar åkte på en gång mot påsk när jag fick denna fina ljuslykta. Tackar!

Hur går det med mina nyårslöften? Njaa...
Igår var min första dag utan godis. Och alla i min omgivning lever! Kanske inte låter särskilt märkvärdigt. Men har man som jag, senaste året ätit godis VARJE dag, flera gånger per dag så tycker jag att det är en bra start. Och jag ska verkligen försöka hålla detta nu.

Och så var det det här med att spara och inte inhandla onödiga saker.
Igår var jag ju på loppisen i samhället, det säger väl allt!?
Jag köpte en bok för tio spänn och en till grej. Men då skulle jag ju köpa frimärke... och då råkade det slinka med en tidning! Fick en himla ångest när jag väl kom ut till bilen, sk-t!

Men jag har lovat mig själv att jag ska få köpa lantliv som kommer i slutet av januari eftersom den skulle innehålla eko-special :)



1 kommentar:

  1. Du är förlåten i min bok! =)

    Själv är jag så förgrymmad att jag glömt bort att köpa lakrits till Nyårsafton, min enda godisfrossar-dag! Bara att vänta till nästa tillfälle!

    Kram

    SvaraRadera