måndag 7 februari 2011

Äntligen helg!

För min del alltså... :)
På mitt jobb arbetar vi två helger efter varandra, vilket jag tycker är helt ok. Då har jag en månad kvar till nästa gång.
Är ruskigt trött, har inte sovit så bra under helgen, vaknat tidigt och varit klarvaken mitt i natten. Dessutom har vi en tur där vi ska börja kl 06.00 (!!!) Huvvaligen, tycker jag som inte är en renodlad morgonmänniska. Men tack och lov så har jag endast 3 stycken sådana turer på 6 veckor, så det är överkomligt.
Idag var jag och yngsta bruttan på samhällets loppisställe. Det var kanske tur att jag inte hade plånboken med mig? Hittade två tyger som jag gillade :)
Och på tal om tyger!
Det enda som jag faktiskt åstadkommit under jobbarhelgen, här hemma, är dessa:

De får befinna sig i vår soffa, som i all evinnerlig tid fått leva utan kuddar. Men nu var det dags, och det blev ett överkast som min farmor haft som fick offra sig.

Idag började jag röja i ett skåp i köket: skräpskåpet. Ni vet det där skåpet som jämt är överfullt med allt från godis, mynt, kvitton, skosnören, ballonger, pennor, häftklamrar, recept och, ja, listan kan göras lång... Jo, där rensade jag, HEJA. Men jag fick ta mig i kragen för att rensa ordentligt. Visst är det krövla konstigt att jag tror att allt ska vara bra att ha!?

Då hittade jag i alla fall det här


Det var när jag gick skola, för tre år sedan. Jag var ofta in på blocket och kollade om hästar till salu, även om jag då inte hade möjlighet att skaffa en. Jag hittade en montépålle, som jag skrev ut en bild av. Jag hade det som MÅL, en dag skulle jag äga en sådan häst!

Jag sitter här och ler, njuter, och känner mig stolt över att jag faktiskt KAN ta tag i saker. Varje dag har jag skrivit en lapp inför: allt jag ska hinna med. Men jag hinner ALDRIG med allt som står på listan. Jag har orimliga krav på mig själv och jag vet det inners inne. Men ändå är det svårt.
Jag vill träna och vara snygg, smal och smidig, men samtidigt råstark med muskler. Det funkar ju bra, NOT!
Jag vill allt, det är väl kanske det som är problemet. Jag kör på med en dutt av varje och fokuserar inte på sakerna jag gör. Jag gör många saker, men allt blir halvgjort, och jag stör mig på det hela tiden.

Men, det var ju ett nyårslöfte: Att jag skulle försöka fokusera på en sak åt gången, och göra det grundligt.
Så det är bara att fortsätta med det och försöka ändra tänket lite... Men mitt grubbel är en fis i rymden egentligen...

För idag var även den dagen jag fick reda på att min kära syster ska sätta igång med mer medicinering om några veckor. Cancern i lungorna är kvar och hon får fortsätta fightas mot den jä-la sjukdomen!



1 kommentar:

  1. Nu blir detta en gott och blandad kommentar!
    Kuddfodralen var verkligen toppenfina. Heja, heja!
    Jag hade rensardag i söndags. Visst känns det magiskt skönt när man väl tar sig i kragen? Skulle kunna slänga hur mycket som helst när jag kommer igång :)
    Känner igen det där med att inte kunna fokusera bara på en sak i gången. Kanske är det en kvinnlig egenskap? Eller så är det något fel på dig och mig? ;)
    Blev så ledsen när jag läste raderna längst ner. Stackars S. Och stackars dig. Håller tummar och tår för hennes skull!

    SvaraRadera