måndag 28 februari 2011

Om måndagen




Gårdagen började med brödbak. Det är inte ofta som en bröd bakas i detta hus, eller att det bakas överhuvudtaget. Men det blev riktigt gott, och huvudsaken: ENKELT!

Annars var det underbart väder så det blev även pinnbrödsgrillning...
Vi avslutade kvällen med ett lite vågat beslut...
Jag och äldsta dottern följdes ut med hästarna. Jag på stor Pålle och hon på lillPrille. Och det gick över förväntan! Sa åt henne att hålla sig bakom mig och styra in i baken på min Pålle om Prille fick för sig att sticka. Den lille är nämligen både stark och väldigt hurtig. Han stack om mig just när vi kommit hem till vår gård och nog känner man sig maktlös när ungen sitter och proar sliter i tyglarna. Men det blir värre om jag skulle börja springa efter med min häst.
- Äh, det gick fint, sa dottern. Det är ju bara att styra in i garaget så stannar han väl!?
Tycker hon var tuff och duktig :)
Men som sagt det gick himla bra när vi traskade på en skogsväg en bit bort, och jag hoppas att få mer sällskap någon annan gång.

1 kommentar:

  1. Mmm så smarrigt med hembakat bröd! Det vattnas i munnen här borta ;)
    Pinnbröd ska jag nog unna mig om vi tar oss iväg på skoterutflykt senare i vår. ALLT smakar godare utomhus. Konstigt det där :)
    Roligt med ridsällskap. Hon är tuff er unga dam minsann :)

    SvaraRadera