fredag 11 februari 2011

Blomster och bekännelser

Jag som för någon vecka sedan komposterade mina plågade orkidéer. Men vad kommer gubben hem med då!? Jo en ny, fin, vit orkidée :)
Han bryr sig inte ett skit om blommor (han hade fått blomman i present från hans arbetslag) så jag har tagit den nye lille under mina vingars beskydd. (Och hoppas att han ska leva mer än ett år denna gång)





Har även köpt ett par andra blommor. Jag är mer ute efter de tåliga, gröna blomstren. De brukar stå ut med det mesta.
Nu till bekännelsen...
I dagarna två har jag ätit godis. Jag trodde ju alldelens blåögt att jag kunde ta en godis och sedan var det bra. Men icke sa nicke! Jag är nog bara så som människa, antingen eller.
Så nu är det total stopp för godis igen, annars vräks det igen och jag hinner ju inte ens känna smaken eller njuta av godiset, jag trycker ju bara i mig.
Näpp, totalt stopp är det som gäller :) Och det känns bra att säga så och känna att det inte blir mer godis för min del.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar