onsdag 2 februari 2011

Onsdag




och denna dag stod hökörning på schemat.
Drog till stan, till den grannaste bond-pajk jag någonsin skådat! (Tror nästan syrran följde med bara för att se den mannen ;)

Efter att ha kånkat ett ex-antal höbalar á 20 kg så känns det faktiskt av litegrann i handleder och ländryggen. Men det är skönt att det finns mat till djuren så att man slipper tänka så mycket på det.
Nästa år hoppas jag innerligt att allt gått bra och att vi har en egen hötork här på vår gård. Men smarta sambo har räknat på den och vi ska inhandla virke, tork och lösknippspress. Ska bli underbart att ha höet på gården och slippa jaga runt för att få tag i det.

Eftersom jag kände av delar av min muskelobefintliga kropp så tog jag en promenad på ca 5-6 km. Imorgon ska jag tvinga mig själv till styrketräning.
Men först och främst ska jag och yngsta dotter träna storPålle. Det är lättast för mig att köra när barnen är hemma. Dessutom är de så duktiga med djuren, så det är inget problem när de hänger med. Det blir bara lite kallt i vagnen ibland.

Såhär snygga får mina påpälsade ungar se ut när de följer morsan och Pålle :)

Måste ta mig i kragen och fota lite pyssel här hemma!

2 kommentarer:

  1. Gusisligen vad ni har jobbat på bra idag och en promenad på det....!!

    Ja jag kan gissa att det gäller att vara påpälsad när man sitter i vagnen - så underbart att de kan hänga med förresten, tänk så fina och härliga barndomsminnen de kommer att få!! Dom ser så söta ut!!:) (mamma upp i dagen!)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Jag gissar att din nya kille är startsnabb! Han ser tjusig ut. Hoppas du är hemma någon gång så jag och Angela får kika förbi och se din springare!

    (Hanna med Jilma som bor i Hemmingen...)

    SvaraRadera