torsdag 3 februari 2011

Torsdag



Idag har varit ännu en underbar dag :)
Försöker få mig att känna mig duktig och behövd, har väl ett behov att känna mig bekräftad, tyvärr.
Men jag och yngsta har satt om alla blommor. Och det gick jättefort, tur att jag har en lite hjälpreda som vattnade och plattade jord.
Mina kära och underbart vackra orkideer fick bosätta sig ute i komposten eftersom jag inte lyckades hålla dem vid liv. De fick ett plågsamt år hos mig...


Här har vi den lilla pallen dom tidigare var brun och orange. Den får stå där fin och slarvigt vitmålad med en av mina favoritblommor. Den är favorit för att den tål en hel del! Garderobsblomma säger en del att den heter.

Träna Pålle gick suveränt! Har träffat skolbussen två dagar i rad nu utan en reaktion från Pålle. Det är himla skönt att slippa oroa sig för skenturer hela tiden.
Min äldsta dotter frågade mig förra veckan:
- Är du inte rädd för att ramla av hästen?
- Joo, sa jag. Men jag är nog mer rädd för just smällen mot min kropp eftersom jag inte är tio år längre och lika mjuk i kroppen som förr...
Men det dagen den sorgen!
Styrketräningen blev av, men ve och fasa... Det ju justsåpass jag klarar av att skriva nu. Efter fem armhävningar skakade mina stackars armar som asplöv, HEJA! Nu blev det faktiskt mer än fem hävningar, men det var jobbiga 25 minuter.
Nu ska jag peppa inför jobbarhelg :/
Kom igen Erika Kom igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar