onsdag 16 februari 2011

Onsdag



Är inte bara lite förvånad över mina härliga pelargonier som faktiskt överlevt en sträng vinter... I form av bortglömdhet av ägarinna och uteslutet kall öken som vän i vindsutrymmet!
Trodde aldrig att de små skulle ta sig efter denna hemska tortyr, men de är nog tåliga små växter. Och jag längtar tills de börjar blomma, vita fina blommor :)


Har även "satt" tomatskivorna i jord och håller fuktigt så att det ska bli ordentligt mögligt. Hoppas det ger lika mycket fina plantor som förra året. Har i år satt dem lite tidigare så att de ska få en chans att kunna producera lite tomater också, blir spännande väntan :)


Klämmer in en härlig bild på mig själv. Just här är jag sååå jä-la arg på min sambo som inte kan hjälpa mig lite med blogg-bilder. Han svarar med: Jamen ursäkta om jag inte är en proffs fotograf!
Är mäkta nöjd över att jag tog ett lite annorlunda plagg ur garderoben idag när vi hade möte, annars tar man ju av gammal vana det bekvämaste och detsom ligger överst i skåpet...
Fick dessutom komplimang om hur fin jag var, tänk vad en sådan sak kan göra en glad :)
Igårkväll gjorde jag en till annorlunda sak!
Jag besökte en kompis. Och det händer verkligen inte ofta. Det var jättetrevligt att äntligen få tummen ur. Och jag ska visa vad jag fick med mig hem efter det besöket... Måste fota det först :)

1 kommentar:

  1. Jag läste om de mögliga tomaterna på din blogg i fjol och tänkte jag skulle testa i år. Det är alltså dags redan? En tallrik/bricka med lite blöt jord och så tomatskivorna på, är det så du gör?
    Ifjol köpte jag en körsbärstomat i kruka på Plantagen som ruttnade inifrån efter typ två veckor, så det här sättet låter onekligen mer prisvärt.

    SvaraRadera