torsdag 10 februari 2011

It must be love love love!

Min käre sambo har fyllt 30 år den gamle farbrorn.
Så i helgen hoppas jag att det kommer att bli firande, tårta och middag här i vårt hus.

Funderade ikväll på hur saker och ting uppfattas egentligen... Och jag har faktiskt stött på ganska många som konstigt nog stört sig på att jag älskar min sambo så mycket.
Visst låter det lite konstigt?
Nu är det inte så att jag tjatar hela tiden om hur bra han är (jag tjatar mest om hur bra min barn är :) men jag har ju inte så mycket negativt att säga om karl, så varför ska jag försöka leta felen då?
Men vissa har påpekat med ironisk stämma att vad bra att du nu fått göra lite reklam för hur mycket du tycker om din karl, eller: du babblar jämt om hur bra din karl är!

Tycker synd om människor som bara ska klaga på sina sambos, det finns ju bättre saker här i livet än att leva med en människa som inte gör någonting bra och som man ständigt är missnöjd över, eller hur!?

Äh, jag är stolt över att säga att jag ÄLSKAR mina barn och min karl!
EAT THAT! ;)

2 kommentarer:

  1. Kloka ord!! Tyvärr är det så många som är missnöjda och bara klagar på sina respektive. Visst är det väl mycket bättre om man kan lycklig tillsammans och lyfta fram och fokusera på det positiva.
    Då blir hela livet så mycket trevligare och så fantastiskt det bara kan bli.
    Nä, fortsätt du och skryta om din sambo, dina barn och glöm inte av dig själv!

    Tack för ett mycket klokt inlägg!

    SvaraRadera
  2. Klart du ska vara stolt över din karl!
    Instämmer om att gnällspikarna får de förtjänar på något vis. Stannar man kvar med någon som man bara irriterar sig på får man skylla sig själv. Fram för mer kärlek till våra nära och kära! :)

    SvaraRadera